Ile mozna przejechac bez oleju?


Wyświetlono wersję archiwalną wątku "Ile mozna przejechac bez oleju?" z forum pl.misc.samochody



Strona 1 z 11


Pablo8 - 9 Lip 2002, 06:52

Witam i pytam:
Wiem, ze nie mozna ani metra, ale...
...wszystko sie moze zdarzyc
(oszczywiscie bez uszczerbku na silniku)

pozdr

v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^v^

| Wladza ciagle chce naszego dobra.



A my mamy go juz tak niewiele..<<



cashu - 9 Lip 2002, 07:08


Witam i pytam:
Wiem, ze nie mozna ani metra, ale...
...wszystko sie moze zdarzyc
(oszczywiscie bez uszczerbku na silniku)



Jakieś 40000 km.

T.

PS głupie pytanie głupia odpowiedź.


Pablo8 - 9 Lip 2002, 07:14

Jakieś 40000 km.



o czym piszesz o wymianie oleju?
(rzeczywiscie glupawa odpowiedz)

T.

PS głupie pytanie głupia odpowiedź.



Wytlumacz mi, w ktorym momencie jest to glupie pytanie
Pytam, poniewaz zona uszkodzila mise olejowa i po wylaniu sie oleju
przejechala
1,2 km bez oleju...

pozdr


Shaman - 9 Lip 2002, 07:16

Witam i pytam:
Wiem, ze nie mozna ani metra, ale...
...wszystko sie moze zdarzyc
(oszczywiscie bez uszczerbku na silniku)



moja nauczycielka fizyki w podstawówce dojechała trabantem zatankowanych "na
sucho" do domu :) i pewnie dalej by zajechała gdyby pod domem nie zgasiła
silnika  :)  he he he

a tak na powaznie to widziałem stronke z rekamą jakiegoś środka
wspomagającego smarowanie (było to w tubce i wyciskało sie to do oleju) i
pamiętam, że pisało że można przejecha 300km bez oleju. Może ktoś pamięta
nazwę.. chyba coś na "G" (bez skojarzeń ;))

PZDR
Shaman
Escort 1,6 16V '97



Wojtek Borczyk - 9 Lip 2002, 07:24


Wiem, ze nie mozna ani metra, ale...
...wszystko sie moze zdarzyc
(oszczywiscie bez uszczerbku na silniku)



Jesli bez uszczerbku dla silnika - to doslownie ANI METRA! Ryzykujesz
uszkodzeniem przede wszystkim panewek, ktore nie musi doprowadzic
wprawdzie do natychmiastowego zatarcia silnika, ale bedzie nieodwracalne i
znacznie skroci silnikowi jego zywotnosc.

Pozdrawiam :)

W.


Wojtek Borczyk - 9 Lip 2002, 07:41


Pytam, poniewaz zona uszkodzila mise olejowa i po wylaniu sie oleju
przejechala 1,2 km bez oleju...



Dopoki oleju jest tyle, ze smok pompy olejowej jest w nim zanurzony - to
nie ma wiekszego problemu. W praktyce jest tak nawet wowczas, gdy poziom
oleju jest juz ponizej kreski "minimum". Jesli uszkodzenie tej miski bylo
na tyle niewielkie, ze olej wyciekal powoli to przy odrobinie szczescia
moglo sie jej udac przejechac te 1.2 km jeszcze zanim caly olej wyciekl.

Pozdrawiam :)

W.


Pablo8 - 9 Lip 2002, 07:42



uszkodzeniem przede wszystkim panewek, ktore nie musi doprowadzic
wprawdzie do natychmiastowego zatarcia silnika, ale bedzie nieodwracalne i
znacznie skroci silnikowi jego zywotnosc.



Wreszcie jakac fachowa odpowiedz
Po przejechaniu 1200 m bez oleju, zakleilem mise olejowa (aluminium) zalalem
olejem, pochodzil jak traktor, po chwili zmienil glosik i chodzil jak
zegarek.
Przejechalem nim juz ponad 2000 km i nic (Golf IV 1.4).
Ale pewnie wymaga badania specjalisty...

Pozdrawiam :)



 ...rowniez serdecznie


cashu - 9 Lip 2002, 07:50


Wytlumacz mi, w ktorym momencie jest to glupie pytanie
Pytam, poniewaz zona uszkodzila mise olejowa i po wylaniu sie oleju
przejechala 1,2 km bez oleju...



Bo już było paru najmądrzejszych co jeździli bez oleju. Wszyscy mają nowe
silniki albo po remoncie. Jakbyś wiedziała PO CO jest olej w silniku to byś
nie pytał. Każde dziecko wie że jak nie ma oleju to idzie się piechotą do
domu....

T.


cashu - 9 Lip 2002, 07:52


Wreszcie jakac fachowa odpowiedz
Po przejechaniu 1200 m bez oleju, zakleilem mise olejowa (aluminium)
zalalem
olejem, pochodzil jak traktor, po chwili zmienil glosik i chodzil jak
zegarek.
Przejechalem nim juz ponad 2000 km i nic (Golf IV 1.4).
Ale pewnie wymaga badania specjalisty...



takie ładnie auto masz i nie dbasz o nie :(((((

T.


Pablo8 - 9 Lip 2002, 08:02

Bo już było paru najmądrzejszych co jeździli bez oleju. Wszyscy mają nowe
silniki albo po remoncie.



Ja nie mam ani nowego ani po remoncie

Jakbyś wiedziała PO CO jest olej w silniku to byś
nie pytał.



Swieta racja
Jak bym wiedziala to bym nie pytal.

Każde dziecko wie że jak nie ma oleju to idzie się piechotą do
domu....



qrcze
Chyba mam glupie dziecko (4 lata). Bardzo lubi jezdzic (w foteliku), ale
wie, ze jak nie ma benzyny to nie mozna jechac. A jak nie ma oleju to... nie
ma frytek.
:-)
Masz racje. Czas je uswiadomic, ze bez oleju tez nie pojedzie...


Axel - 9 Lip 2002, 08:25



| Pytam, poniewaz zona uszkodzila mise olejowa i po wylaniu sie oleju
| przejechala 1,2 km bez oleju...

Dopoki oleju jest tyle, ze smok pompy olejowej jest w nim zanurzony - to
nie ma wiekszego problemu. W praktyce jest tak nawet wowczas, gdy poziom
oleju jest juz ponizej kreski "minimum".



Wszystko zalezy od auta - Honda Civic ('84, ale to bylo 10 lat temu ;-)) po
defekcie pompy oleju zostala wylaczona natychmiast po zapaleniu sie lampki
cisnienia, a niestety silnik wymagal remontu - serwis stwierdzil, ze "ten typ
tak ma"

Axel


Pablo8 - 9 Lip 2002, 08:32

| Przejechalem nim juz ponad 2000 km i nic (Golf IV 1.4).
| Ale pewnie wymaga badania specjalisty...

takie ładnie auto masz i nie dbasz o nie :(((((



Rzecz w tym, ze o autko sie dba, tylko sie o drogi nie dba (ale to juz inna
historia)
A to autko raczej nie na nasze drogi...


cashu - 9 Lip 2002, 08:34

Pax? :)

T.


Pablo8 - 9 Lip 2002, 08:35

Pax? :)



Siur!
Dawaj grabe!

T.



pozdrowionka


Wojtek Borczyk - 9 Lip 2002, 08:44


| Dopoki oleju jest tyle, ze smok pompy olejowej jest w nim zanurzony - to
| nie ma wiekszego problemu. W praktyce jest tak nawet wowczas, gdy poziom
| oleju jest juz ponizej kreski "minimum".
Wszystko zalezy od auta - Honda Civic ('84, ale to bylo 10 lat temu ;-)) po
defekcie pompy oleju zostala wylaczona natychmiast po zapaleniu sie lampki
cisnienia, a niestety silnik wymagal remontu - serwis stwierdzil, ze "ten typ
tak ma"



Wszystko sie zgadza - jesli lampka sie zapala, to znaczy ze pompa juz
ciagnie powietrze. Pisalem o przypadku, gdy w misce jest wprawdzie za malo
oleju, ale jest go jeszcze tyle, ze smok pozostaje zanurzony.

Pozdrawiam :)

W.


Wojtek Borczyk - 9 Lip 2002, 08:52


Po przejechaniu 1200 m bez oleju, zakleilem mise olejowa (aluminium)
zalalem olejem, pochodzil jak traktor, po chwili zmienil glosik i
chodzil jak zegarek.



To, ze "pochodzil jak traktor" najlepiej swiadczy o tym, ze uslyszales
jednak stukanie panewek chodzacych "na sucho". I na zdrowie im to z
pewnoscia nie wyszlo... :((( Co bedzie dalej - okaze sie. Jesli nie
zauwazysz dalszych niepokojacych objawow (zapalanie sie kontrolki
cisnienia na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku, stuki dobiegajace z
silnika) to moze sie okazac, ze miales szczescie... :-)

A swoja droga - juz na poczatku lat dwudziestych w polskich samochodach
CWS-T1 zastosowano bardzo madry patent, polegajacy na automatycznym
wylaczaniu zaplonu z chwila zaniku cisnienia oleju. Ciekawe dlaczego dzis
- w epoce elektroniki i komputerow - nikt tego rozwiazania nie powtorzyl?

Pozdrawiam :)

W.


Tomcat - 9 Lip 2002, 08:59

Ciekawe dlaczego dzis - w epoce elektroniki i komputerow - nikt tego
rozwiazania nie powtorzyl?



Spisek! :-)


Pablo8 - 9 Lip 2002, 09:00



To, ze "pochodzil jak traktor" najlepiej swiadczy o tym, ze uslyszales
jednak stukanie panewek chodzacych "na sucho". I na zdrowie im to z
pewnoscia nie wyszlo... :((( Co bedzie dalej - okaze sie. Jesli nie
zauwazysz dalszych niepokojacych objawow (zapalanie sie kontrolki
cisnienia na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku, stuki dobiegajace z
silnika) to moze sie okazac, ze miales szczescie... :-)



Wlasnie o to chodzi, ze nie ma zadnych innych objawow... (do teraz)
Moze, rzeczywiscie mialem szczescie, albo VW robi takie dobre silniki, albo
Valvoline dobre oleje, albo...

A swoja droga - juz na poczatku lat dwudziestych w polskich samochodach
CWS-T1 zastosowano bardzo madry patent, polegajacy na automatycznym
wylaczaniu zaplonu z chwila zaniku cisnienia oleju. Ciekawe dlaczego dzis
- w epoce elektroniki i komputerow - nikt tego rozwiazania nie powtorzyl?



Swieta racja

Pozdrawiam :)



pozdr


maxisyncro - 9 Lip 2002, 10:07

Witam i pytam:
Wiem, ze nie mozna ani metra, ale...
...wszystko sie moze zdarzyc
(oszczywiscie bez uszczerbku na silniku)



Cześć.
Przeczytałem wszystkie dotychczasowe wypowiedzi i tak na wyczucie
mi się wydaje, że być może nic złego się nie stało.
Oczywiście trudno nie przyznać racji wypowiadającym się przedemną,
bo rzeczywiście wiele złego mogło się stać (i to nieodwracalnie),
ale IMO ten dźwięk pracy przypominający traktorka raczej nie
pochodził od przytartych panewek (te raczej stukają i gdyby rzeczywiście
tak było, powinieneś to słyszeć przy gwałtownym dodawaniu
gazu na biegu jałowym - na bardzo dobrze rozgrzanym silniku).
Tak więc to terkotanie jest pochodną wypompowanych z oleju
kieliszków zaworowych w głowicy. Po zassaniu oleju przez pompę
kieliszki napompowały się nowym olejem i jest 'git".
Na Twoim miejscu, jeśli chcesz mieć (prawie) stuprocentową pewność, że
wszystko jest
OK, to zmierz ciśnienie oleju manometrem (byle warsztat powinien to zrobić).
Jeżeli ciśnienie oleju będzie dobre, to raczej z panewkami nic się nie
stało.
Skoro dźwięk silnika jest taki jak przed awarią, to po kontroli ciśnienia
oleju raczej powinieneś zapomnieć o problemie. Poza tym dziura
w misce olejowej była niewielka, a tak myślę, bo udało Ci się ją naprawić

nie wypłynął natychmiast po uderzeniu, a to dobrze rokuje. Ponadto
Valvoline to nie jest woda, tylko olej, więc jakiś tam film olejowy na
pracujących elementach pozostał. Gdybyś jeszcze miał takie szczęście,
że w chwili uderzenia silnik nie był rozgrzany "do czerwoności", a te
pozostałe
1200 m auto nie jechało przez 1/2h w korku, to naprawdę bym się zbytnio
(na Twoim miejscu) nie przejmował tym zdarzeniem.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za silnik Twojego Golfa i Twój portfel.
Piotr


J.F. - 9 Lip 2002, 16:17


Wytlumacz mi, w ktorym momencie jest to glupie pytanie
Pytam, poniewaz zona uszkodzila mise olejowa i po wylaniu sie oleju
przejechala 1,2 km bez oleju...



Padaly rozne liczby - od podobno kilkudziesieciu km [slepa
kierowniczka] do 1000 [reklamowka jakiegos "cudownego" teflonu],
po pare minut pracy [reklama Duralube - wlwamy do silnika,
uruchamiamy, spuszczamy olej, a silnik dalej chodzi, chodzi,
chodzi ... na wolnych obrotach].

Jesli to zona zgasila silnik a nie sam sie zatrzymal od zatarcia -
to chyba przetrwal..

J.


Wojtek Borczyk - 9 Lip 2002, 16:36


Jesli to zona zgasila silnik a nie sam sie zatrzymal od zatarcia -
to chyba przetrwal..



Nie Jarku - wierz mi, przecwiczylem to kiedys na wlasnej skorze w 125p...
Brak cisnienia potrafi czasem totalnie rozwalic panewki _bez_zatarcia_
silnika (w sensie jego zatrzymania). Po prostu: silnik chodzi i stuka,
coraz glosniej stuka... :-/

Pozdrawiam :)

W.


J.F. - 9 Lip 2002, 18:41


A swoja droga - juz na poczatku lat dwudziestych w polskich samochodach
CWS-T1 zastosowano bardzo madry patent, polegajacy na automatycznym
wylaczaniu zaplonu z chwila zaniku cisnienia oleju. Ciekawe dlaczego dzis
- w epoce elektroniki i komputerow - nikt tego rozwiazania nie powtorzyl?



A skad wiesz ze nie ? komputery sa inteligentne, moze i wylaczaja
silnik :-)

Poza tym doswaidczenie uczy ze najczesciej pada sam czujnik :-)

J.


J.F. - 9 Lip 2002, 18:41


Jesli bez uszczerbku dla silnika - to doslownie ANI METRA!



Znowu bez przesady - olej zmieniamy, zanim cisnienie odzyska,
to pare sekund minie.
Silnik wylaczamy, olej splywa ... moze nie caly, ale znow rano
pare obrotow na szczatkach :-)

j.


Wojtek S - 10 Lip 2002, 02:37


Wlasnie o to chodzi, ze nie ma zadnych innych objawow... (do teraz)
Moze, rzeczywiscie mialem szczescie, albo VW robi takie dobre silniki, albo
Valvoline dobre oleje, albo...



Wiesz, 2000 km to nie jest dużo. Może się okazać, że remont generalny
będziesz musiał zrobić nie przy przebiegu 150 000 km ale przy 80 000 km.


Pablo8 - 10 Lip 2002, 03:21



będziesz musiał zrobić nie przy przebiegu 150 000 km ale przy 80 000 km.



Bardzo malo prawdopodobny remont przy 80tkm, bo juz mam 94tkm...
:-)
no chyba, ze licznik byl cofany (co sie w Niemczech rzadko zdarza)
i teraz jestem duzo blizej tych 150....

pozdr


Wojtek S - 10 Lip 2002, 04:27


| Wiesz, 2000 km to nie jest dużo. Może się okazać, że remont generalny
| będziesz musiał zrobić nie przy przebiegu 150 000 km ale przy 80 000 km.

Bardzo malo prawdopodobny remont przy 80tkm, bo juz mam 94tkm...
:-)
no chyba, ze licznik byl cofany (co sie w Niemczech rzadko zdarza)
i teraz jestem duzo blizej tych 150....



Oj, wiesz o co mi chodziło...

Jeśli silnik pracował chwilkę bez oleju to nastąpił kontakt powierzchni
(prawdopodobnie) i wyrobienie, między innymi, panewek. Czyli ich
przyspieszone zużycie. Czyli ciśnienie oleju może jeszcze jest dobre,
ale za np. 20 tys km spadnie poniżej poziomu dopuszczalnego, podczas
gdyby nie nastąpiła opisana przez ciebie sytuacja, ciśnienie mogłoby
spaść za 50 tys km.



Strona 1 z 11



Powiązane wątki

Czy mozna mieszac Quakera z Quakerem?
ile kosztuje cofniecie licznika elektronicznego w nowym modelu BMW ?
Po ile beda Lanosy na gieldzie z tym lakierem i kto je kupi za tydzien, miesiac
O ile mniej psuja sie samochodt 4 letnie w stosunku do 8 letnich?
Ile możne kosztować ekspertryza rzeczoznawcy PZMOT?
Przydatnosc opon - ile lat zachowuja swoje wlasciwosci
Ile kluczyków dostaje się przy wymianie stacyjki ???
ANKIETA: -= ILE PŁACISZ "OC" ZA SWOJE AUTO?? =-
Długa a krótka skrzynia - ile km/h na dwójce
W-wa ->Kraków - ile czasu o świcie?
  • dom rzemiosl cech
  • jak;uzywac;termometru;chicco
  • indeks 3630
  • jak sprawdzic czy sciagam to co chce aresem
  • mapa norwegii download
  • Przegląd wypowiedzi z grup dyskusyjnych / Strona Główna