A4 1.9 TDI 110KM brak mocy


Wyświetlono wersję archiwalną wątku "A4 1.9 TDI 110KM brak mocy" z forum pl.misc.samochody



Strona 1 z 11


Domin - 6 Paź 2006, 02:46

Witam.

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i wszystko
bedzie cacy - na 99 % kreci ...

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?
I jesli to turbo sprezarka to ile to autko jeszcze moze pojezdzic i jakie sa
koszty wymiany .

Pozdrawiam.
Dominik



Alti - 6 Paź 2006, 03:03

Witam.

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i
wszystko bedzie cacy - na 99 % kreci ...

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?



Może byc przepływomierz -350pln wzwyż (ekstremalnie 1200pln)
Może być turbo do czyszczenia 9150pln)
                            do regeneracji (600 może być mało)
                            do wymiany (1500 wzwyż)
Może EGR (nie wiem ile to kosztuje)
Może zaworki sterujące ciśnienie na turbinie (są trzy i kosztują w okolicach
120pln/szt, żadko padają)
Może być dużo lewego powietrza i silnik cały czas jest w trybie awaryjnym
(lewe powietrze to się słyszy - charakterystyczny pisk turbiny przy
minimalnym dodaniu gazu na wolnych obrotach)
Zabity filtr powietrza w tym silniku zmniejsza moc gdzieś na 80ps (moja mama
kupiła passata z tym silnikiem i filtr był niewymieniany przez 40kkm). Inne
filtry nie maja w zasadzie wpływu na moc. Zabity filtr paliwa dawałby
szarpanie a nie mniejszą moc.
IMO najlepiej podpiąć pod VAGa. On powie ci wiele o przepływce, egr i
zaworkach.lewym powietrzu. Bez podpięcia sam wiele nie wykombinujesz.
BTW gdyby to była kwestia filtrów to facet sam by je pozmieniał (śmieszny
koszt - 30pln filtr powietrza)
Wojtek


Primera - 6 Paź 2006, 03:13


Witam.

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i wszystko
bedzie cacy - na 99 % kreci ...

Windows prawda ;p UWAZAJ!!!! Gośc sciemnia moze to być tylko przepływak
ale tez samochod moze być mina. Więc konieczie sprawdz w serwisie ;/

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?

Padnieta przepływka, zaworek N75, nieszczelności w układzie dolotwoym to
statystycznie najczesciej. Ale moze tez oznaczac pad turbiny, zatarta
pome wtryskowa. Jeśli chcesz sie przekonać to poszukaj fachowca
dysponujacego VAGiem albo VASem i bedzie wiadomo. Od tego nalezy zaczac
  bo tak to tylko zgadywanie.

I jesli to turbo sprezarka to ile to autko jeszcze moze pojezdzic i jakie sa
koszty wymiany .



Koszt regeneracji to  od 1-2 tys zaleznie od stopnia uszkodzeń. A
wytrzymac moze 20 tys jaki i pasc po paru kilometrach. Rychły poznasz po
siwo-niebieskim dymie wydostajacym sie z rury wydechowej po dodaniu
gazu. Ew efektach akustycznych ;-

Pozdrawiam.
Dominik

i wzajemnie
Adam


eXt - 6 Paź 2006, 03:18


Może byc przepływomierz -350pln wzwyż (ekstremalnie 1200pln)
Może być turbo do czyszczenia 9150pln)
                            do regeneracji (600 może być mało)
                            do wymiany (1500 wzwyż)



Nie pomyliłeś się? Czyszczenie turbo 9150, a wymiana 1500???
BTW gdyby to była kwestia filtrów to facet sam by je pozmieniał (śmieszny
koszt - 30pln filtr powietrza)



Dokładnie tak. Gościu ściemnia na całego.

pzdr



Cyprian Prochot - 6 Paź 2006, 03:25


Może byc przepływomierz -350pln wzwyż (ekstremalnie 1200pln)
Może być turbo do czyszczenia 9150pln)
                            do regeneracji (600 może być mało)
                            do wymiany (1500 wzwyż)
Nie pomyliłeś się? Czyszczenie turbo 9150, a wymiana 1500???



popatrz na jakim klawiszu jest lewy nawias "(" . :) tak na 9-ce.
a teraz zastanow sie co autor mial na mysli :)


JacK - 6 Paź 2006, 03:33

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i wszystko
bedzie cacy - na 99 % kreci ...



Witam,

skoro to wina filtrów to dlaczego w komisie ich nie wymienili
przecież to jakieś grosze :)

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?
I jesli to turbo sprezarka to ile to autko jeszcze moze pojezdzic i jakie sa
koszty wymiany .



Przyczyn może być wiele: przepływka, turbina, egr, przewody,.......
Ale nie będziesz pewny na 100% co to jak nie podłączysz auta do
VAG-a. Jeśli jesteś z DC lub okolic to polecam firmę Diagtronik w
Jankach.

Pozdrawiam,
JacK


J. F. - 6 Paź 2006, 04:36


No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i wszystko
bedzie cacy - na 99 % kreci ...

skoro to wina filtrów to dlaczego w komisie ich nie wymienili
przecież to jakieś grosze :)



A to ich auto czy "w komis" ? :-)

J.


JacK - 6 Paź 2006, 05:33

A to ich auto czy "w komis" ? :-)



A nie wiem czy ich czy w komis (komisy też sprowadzają i sprzedają)
ale nie ważne. Chyba lepiej wymienić drobiazg i sprzedać ale na 100%
to nie filtry bo jużby dawno to wymienili tylko napewno coś grubszego
i wciskają kit.

Pozdrawiam,
JacK


J. F. - 6 Paź 2006, 09:42


A to ich auto czy "w komis" ? :-)

A nie wiem czy ich czy w komis (komisy też sprowadzają i sprzedają)
ale nie ważne. Chyba lepiej wymienić drobiazg i sprzedać ale na 100%



Dlatego wlasnie wazne - jak kupili i sprzedaja to argument jest dobry,
a jesli "w komis" to przekonaj wlasciciela.
to nie filtry bo jużby dawno to wymienili tylko napewno coś grubszego
i wciskają kit.



Pewnie tak, ale jesli "w komis" to przeciez nie beda grzebali w cudzym
aucie ..

J.


PeJot - Krk - 7 Paź 2006, 15:07

Witam.

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i
wszystko bedzie cacy - na 99 % kreci ...

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?
I jesli to turbo sprezarka to ile to autko jeszcze moze pojezdzic i jakie
sa koszty wymiany .



Nie koniecznie musi to być coś poważnego, lewe powietrze (miał kolega w
Oktawce)
lub zaworek turbiny (u znajomego w Golfie)

Ten silnik jest bardzo dobrze znany (i jego słabości również), podjedź do
solidnego
serwisu i będziesz wiedział na czym stoisz.

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97


jarmulowicz krzysztof - 8 Paź 2006, 03:08

Kumpel kupil A4 z komisu.
W ciagu miesiaca spadek mocy - regenracja sprzarki, po 2 miesiacu zakup
nowej.

P11 - 8 Paź 2006, 03:45


Kumpel kupil A4 z komisu.
W ciagu miesiaca spadek mocy - regenracja sprzarki, po 2 miesiacu zakup
nowej.

Tylko sprężarki ;-/ ?? To i tak miał szczęście :-|

xs - 8 Paź 2006, 04:32


Kumpel kupil A4 z komisu.
W ciagu miesiaca spadek mocy - regenracja sprzarki, po 2 miesiacu zakup
nowej.



A wystarczylo sie przejechac z vagiem podpietym do samochodu i pozniej
obejrzec logi. Tam jest jak na dloni wszystko o stanie silnika i sprezarki.
Ale pewnie szkoda kasy bylo na diagnoze przed zakupem...

Przembo - 8 Paź 2006, 05:46


Kumpel kupil A4 z komisu.
W ciagu miesiaca spadek mocy - regenracja sprzarki, po 2 miesiacu zakup
nowej.
Tylko sprężarki ;-/ ?? To i tak miał szczęście :-|



Ja bym nie odpuscil i robil powtorna regeneracje, jak "fachowcy" spiernicza
to niech robia do skutku, bo chyba jakas gwarancja byla. A tak powaznie to
ten kolega mial chyba pecha, padlo cos z otoczenia turbiny co nie zostalo
zdiagnozowane nalezycie. Regeneracja pomogla na chwile, a prawdziwa
przyczyna awarii zostala usunieta _przypadkiem_ przy wymianie turbiny.

I skoro on mial "szczescie" to ja mialem "pecha" bo winny byl wezyk
podcisnienia, z wymiana w ASO 15pln. ASO nie zdiagnozowalo wezyka, tylko
wymienili bo "i tak byl stary" po czym stwierdzili, ze nie ma mocy i turbina
juz padla totalnie. Wiec z ta diagnoza wsiadam i chce jechac dowiedziec sie
czegos o regeneracji turbo, wciskam gaz w podloge (jak to robilem w trybie
awaryjnym) i niespodzianka, wszystko dziala. Tak "padnieta" turbina dziala
dobre 30kkm i braki mocy sie nie pojawily, a mocy jest tyle ile powinno byc
:)

Mozliwych usterek jest jednak troche i niestety ASO z diagnoza sobie nie
radzi, a o specjaliste tez nie tak latwo.

Pozdr


J. F. - 8 Paź 2006, 06:28



Kumpel kupil A4 z komisu.
W ciagu miesiaca spadek mocy - regenracja sprzarki, po 2 miesiacu zakup
nowej.

A wystarczylo sie przejechac z vagiem podpietym do samochodu i pozniej
obejrzec logi. Tam jest jak na dloni wszystko o stanie silnika i sprezarki.
Ale pewnie szkoda kasy bylo na diagnoze przed zakupem...



I bedzie tam widac ze za miesiac sprezarka padnie ?

Swoja droga .. co to bylo ze padla w miesiac a regeneracja sie nie
udala ?

J.


P11 - 8 Paź 2006, 08:09


Ja bym nie odpuscil i robil powtorna regeneracje, jak "fachowcy"
spiernicza to niech robia do skutku, bo chyba jakas gwarancja byla.

Może ta wymiana była skutkiem gwarancji? ;-)
  A
tak powaznie to ten kolega mial chyba pecha, padlo cos z otoczenia
turbiny co nie zostalo zdiagnozowane nalezycie. Regeneracja pomogla na
chwile, a prawdziwa przyczyna awarii zostala usunieta _przypadkiem_ przy
wymianie turbiny.

Bardzo możliwe. Chociaż częściej jest odwrotnie. Wymienia sie np. N75 a
okazuje sie ze trzeba wymienić jeszcze te "reszte" do której zaworek
jest przyczepiony.

I skoro on mial "szczescie" to ja mialem "pecha" bo winny byl wezyk
podcisnienia, z wymiana w ASO 15pln. ASO nie zdiagnozowalo wezyka, tylko
wymienili bo "i tak byl stary" po czym stwierdzili, ze nie ma mocy i
turbina juz padla totalnie. Wiec z ta diagnoza wsiadam i chce jechac
dowiedziec sie czegos o regeneracji turbo, wciskam gaz w podloge (jak to
robilem w trybie awaryjnym) i niespodzianka, wszystko dziala. Tak
"padnieta" turbina dziala dobre 30kkm i braki mocy sie nie pojawily, a
mocy jest tyle ile powinno byc :)

Pecha? Ja to miałem "pecha" z moim  pól roku temu zakupionym B5 AFN :(
Nie tak dawno po przejechaniu ok 100km na trasie podczas dynamicznego
zjazdu ze skrzyżowania - żeby nie tamować ruchu (był jakiś wypadek)
widze w lusterku "siwy dym". Za chwile po włożeniu "3" od 3000 przestał
ciągnąć. Pod górke nawet "1" ledwo szedł. Spaliłem sprzęgło ;-/ Ale
dziwne bo te dynamiczne ruszenie to nie było żadne "halo" !! I skad tyle
dymu?? Okazuje sie ze ten "siwy dym" to z rury wydechowej. No to mysle
chyba padła turbina (ze sprzęgło to oczywiste). I to bez ostrzezenia!
Auto sciagnieto do warsztatu i okazuje sie zgadłem - turbina:( Tyle ze
niestety nie wężyk za 15zł. Widziałem rozebrane turbo i nie było
watpliwosci - luzy na wałku były ze hej. Sprzegło tez, fest przypalone i
to kilkakrotnie. Nie wiem kiedy to sie stało. Przejechałem na nim
niecałe 15kkm prawie zawsze przed zgaszeniem starałem sie zeby
pochodziło z minutke zanim zgasze aby schłodzić turbo. Nie przypominam
sobie też zebym tym autem "upalał". Mechanik twierdzi ze ktos
najprawdopodobniej ciągał za cięzka przyczepe. Wcześniej byla wymiana
pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. O drobniejszych naprawach (tzn.
<1000zł) nie wspominam. Teraz Passek stoi w warsztacie z okazji wymiany
"rozrządu" i jest to dobra okazja zeby go _rzetelnie_ zdiagnozować.
Zobaczymy jakie "kwiatki" jeszcze wyjdą.
Tak ze zakup byl absolutnie nieopłacalny i naszemu Koledze radze
zastosowc zasade z CIA "jak sa wątpliwości to nie ma wątpliwości" i
poszukać innego samochodu.
Auto ma wady i jeżeli to "tylko" turbo to super... A do tego komisant
"łze jak pies"...ech.

Mozliwych usterek jest jednak troche i niestety ASO z diagnoza sobie nie
radzi, a o specjaliste tez nie tak latwo.

To prawda, niestety. Ale "kto szuka ten znajdzie". Byle przed zakupem.

Pozdr
i wzajem



Strona 1 z 11



Powiązane wątki

Pozdrowienia dla WooWoo (czyli srebrny Passat Variant TDI) [Poznan]
VW Passat 2002 tdi 130 km - prosze o uwagi co do eksploatacji
roznica miedzy silnikiem 1.9 TD a TDI ( VW )
Pytanie o tempomat>>PASSAT B5 tdi
"Service OIL" - VW TDI - co to oznacza?
Jakie przebiegi osiągają silniki TDI?
Sprzedam - Skoda Octavia 1,9 TDI
Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Olej silnikowy 10W40 - do TDI
Octavia SDI a TDI roznice
  • praha aquapark
  • fso syrena 110
  • opeka;spoleczna
  • noty korygujace
  • obrazki i animacje na bloga
  • Przegląd wypowiedzi z grup dyskusyjnych / Strona Główna